Gruppträning

Kom och träna med oss!

Gruppträning hösten 2017

Läs mer om höstens olika pass.
De pass som har drop-in är du välkommen att dyka upp på även om du inte varit med från början. Däremot är det alltid säkrast att meddela innan att du tänker komma, utifall att ändringar sker. Din medverkan anmäler du enklast via sms till 070-288 62 10.

Måndagar 06.00 Morgonjogg 30 min. (Ledare Sandra Almer Carlson/Hanna Fridhamre) Samling vid Almsan Health & Performance på Prästgatan 23. Detta är ett lugnt joggingpass där vi bara njuter av den tidiga morgontimman. Inga intervaller, utan bara en helt vanlig mysjogg i trevligt sällskap. Endast klippkort eller drop-in.

Måndagar 8.00 YinYoga 75 min. (Ledare Sandra Almer Carlson). Inne i vår lokal på Prästgatan 23.
Yinyoga består av mycket enkla ställningar och utförs alltid sittande eller liggande. Vi låter dina muskler slappna av helt och stannar i varje ställning under flera minuter, under vilka vi samtidigt övar oss i medveten närvaro. Yinyogan är ett mycket bra komplement till annan fysisk aktivitet såsom löpning, cykling och styrketräning. Yinyoga är effektiv för stela och orörliga kroppar och har visat sig hjälpa mot ryggsmärtor, knä- eller nackproblem och en stressad livsstil. Med hjälp av positionerna öppnar vi upp stela höfter, baksida lår och vader som blivit stela av vår livsstil.

Tisdagar 18.00 Utomhusfys 60 min. (Ledare Sandra Almer Carlson) Samling vid Almsan Health & Performance på Prästgatan 23. Detta är ett bra styrke- och konditionspass för att förebygga skador och stärka upp kroppen både för löpning och för att hålla i vardagen. Vi jobbar mestadels med vår egen kroppsvikt, men tar även hjälp av diverse olika redskap som kettlebells, medicinbollar, bensindunkar och annat kul. Även drop-in.

Onsdagar 12.00 Utomhusfys 30 min. (Ledare Sandra Almer Carlson) Samling vid Almsan Health & Performance på Prästgatan 23. Detta är ett bra styrke- och konditionspass för att förebygga skador och stärka upp kroppen både för löpning och för att hålla i vardagen. Vi jobbar mestadels med vår egen kroppsvikt, men tar även hjälp av diverse olika redskap som kettlebells, medicinbollar, bensindunkar och annat kul. Endast klippkort eller drop-in.

Torsdagar 18.00 Löpgrupper i Nora 60 min. (Olika ledare) Löpning är så mycket mer än att bara springa och nu har du chansen att under 10 veckor lära dig mer om både löpning och löpteknik. Inga förkunskaper krävs, passen är anpassade för att alla ska kunna vara med. Syftet är att du ska lära dig att variera din löpning, utveckla ett effektivare löpsteg, få en spark i rumpan, hitta nya träningskompisar, och ha riktigt riktigt roligt.

Samling vid Norvalla. Här är vi flera ledare och delar in deltagarna i grupper utifrån löpvana. Inga förkunskaper krävs. Då grupperna kommer att utgå från samma ställe så är det inga problem att byta grupp om man känner att man hamnat i fel grupp.
Bas: Om du inte har sprungit tidigare, eller haft ett längre uppehåll från löpningen, så passar basgruppen dig.
Fortsättning: För dig som gått bas tidigare och vill fortsätta din utveckling. Intervallbaserad träning där du jobbar på din egen nivå och får hjälp med löptekniken.
Inspiration: En vidareutveckling av fortsättningsgruppen. Lite tuffare intervaller, men alla arbetar fortfarande utifrån egna förutsättningar och med fokus på en god löpteknik.

Torsdagar 18.00 YinYoga 75 min. (Ledare Sandra Almer Carlson). Inne i vår lokal på Prästgatan 23.
Se måndagar.

Torsdagar 19.30 YinYoga 75 min. (Ledare Sandra Almer Carlson). Inne i vår lokal på Prästgatan 23.
Se måndagar.

Söndagar 15.30 YinYoga 75 min. (Ledare Sandra Almer Carlson). Inne i vår lokal på Prästgatan 23.
Se måndagar.

Söndagar 17.00 Traillöpning i Nora 60 min. (Ledare Rosmarie Lundqvist/Rodney Hundermark/Sandra Almer Carlson) Tycker du om att springa i skog och mark, men tycker det är roligare att springa tillsammans med andra? Då ska du hänga med på traillöpning! Även drop-in. Vi kommer att erbjuda två olika grupper:
Nybörjare: Gruppen för dig som vill komma igång med löpningen och helst vill göra det i skogen. Vi har inga krav på att du ska orka springa varken fort eller långt. Det kommer blandas friskt med promenad, lunk och jogging på fina skogsstigar. Ju längre in på perioden, desto kortare promenadsträckor och längre joggingsträckor – men helt och hållet efter gruppens förutsättningar. Samling vid Frabes parkering på Gjuterivägen 1.
Original: Inte heller i originalgruppen har vi några förkunskapskrav, men du behöver åtminstone orka hålla ett tempo på ca 6:50-7:00/km i skogen för att du ska ha någon glädje av passet. Samling vid Frabes parkering på Gjuterivägen 1.

Priser:
1 pass/vecka 795 kr (10 veckor)
2 pass/vecka 1350 kr
3 pass/vecka 1699 kr
YinYoga 1000 kr (8 veckor à 75 min)
Drop-in 100 kr/gång (60 min pass)
Drop-in 50 kr/gång (30 min pass)
Klippkort 10 ggr (gäller under 10 veckor, på alla pass utom YinYoga) 950 kr

 

 

Anmälan till YinYoga med start vecka 45 gör du via mail till bokning@almsan.se
Anmälan till höstens övriga grupper är stängd. Drop-in-anmälan gör du via sms till 070-288 62 10.
Kika in här för att se när anmälan till vårens grupper öppnar!

 

 

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Pin It on Pinterest

Share This