Gruppträning

Kom och träna med oss!

Gruppträning vintern/våren 2018

Läs mer om höstens olika pass.

Onsdagar 8.00 YinYoga 75 min. (Ledare Sandra Almer Carlson). Inne i vår lokal på Prästgatan 23.
Yinyoga består av mycket enkla ställningar och utförs alltid sittande eller liggande. Vi låter dina muskler slappna av helt och stannar i varje ställning under flera minuter, under vilka vi samtidigt övar oss i medveten närvaro. Yinyogan är ett mycket bra komplement till annan fysisk aktivitet såsom löpning, cykling och styrketräning. Yinyoga är effektiv för stela och orörliga kroppar och har visat sig hjälpa mot ryggsmärtor, knä- eller nackproblem och en stressad livsstil. Med hjälp av positionerna öppnar vi upp stela höfter, baksida lår och vader som blivit stela av vår livsstil. 7 platser – start vecka 2.

Onsdagar 9.30 Mammafys Steg 2. (Ledare Sandra Almer Carlson) Samling vid Almsan Health & Performance på Prästgatan 23. För dig som har gått Mammafys hos oss under hösten/vintern, eller som har kommit igång med träningen själv efter graviditet och förlossning och nu vill fortsätta träna upp kroppen, både vad gäller styrka och kondition. Träningen sker både utom- och inomhus och självklart är barnen med (även äldre syskon kan vara med). Start vecka 2.

Onsdagar 10.45 Mammafys Steg 1. (Ledare Sandra Almer Carlson) Samling vid Almsan Health & Performance på Prästgatan 23. För dig som nyss har fått barn, men har varit på efterkontroll hos din barnmorska. Vi börjar från grunden, bygger styrkan inifrån och återtar kontrollen över kroppen. Träningen sker i första hand inomhus. Självklart är barnen med (även äldre syskon kan vara med). Start vecka 2.

Torsdagar 18.00 Löpgrupper i Nora 60 min. (Olika ledare) Löpning är så mycket mer än att bara springa och nu har du chansen att under 10 veckor lära dig mer om både löpning och löpteknik. Inga förkunskaper krävs, passen är anpassade för att alla ska kunna vara med. Syftet är att du ska lära dig att variera din löpning, utveckla ett effektivare löpsteg, få en spark i rumpan, hitta nya träningskompisar, och ha riktigt riktigt roligt.

Samling vid Norvalla. Här är vi flera ledare och delar in deltagarna i grupper utifrån löpvana. Inga förkunskaper krävs. Då grupperna kommer att utgå från samma ställe så är det inga problem att byta grupp om man känner att man hamnat i fel grupp. Start vecka 12.

Torsdagar 18.00 YinYoga 75 min. (Ledare Sandra Almer Carlson). Inne i vår lokal på Prästgatan 23.
Se onsdagar.

Torsdagar 19.30 YinYoga 75 min. (Ledare Sandra Almer Carlson). Inne i vår lokal på Prästgatan 23.
Se onsdagar.

Lördagar 10.00 Funktionell träning för barn 60 min. (Ledare Sandra Almer Carlson). Träningen sker på Body & Fitness, Kvarnvägen 19. Träning för barn födda 2005-2009. Vi tränar, leker och övar teknik och kroppskontroll. Mycket av träningen sker med den egna kroppsvikten, men även kettlebells, skivstänger, hantlar, medicinbollar etc kommer att användas. Barnen kommer även att lära sig grunderna i tyngdlyftning och styrkelyft, men all träning anpassas efter varje individs utvecklingsnivå.

Söndagar 17.00 Traillöpning i Nora 60 min.  Tycker du om att springa i skog och mark, men tycker det är roligare att springa tillsammans med andra? Då ska du hänga med på traillöpning!
Samling vid Frabes parkering på Gjuterivägen 1. Start vecka 12.

Priser:
Mammafys/Löpgrupp/Traillöpning 795 kr (10 ggr à 60 min)
YinYoga 1000 kr (8 ggr à 75 min)
Funktionell träning för barn 850 kr (10 ggr à 60 min)

 

 

Anmälan till grupperna gör du via mail till bokning@almsan.se
Ange namn, personnummer, telefonnummer, vilken grupp du vill anmäla dig till och om du vill betala via faktura eller med friskvårdskuponger.

 

 

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Pin It on Pinterest

Share This